FriskaSteg start

FriskaSteg start

Hälsa, Välmående & Glädje

Hälsa, att vara hälsosam & må bra, ska det vara vardagslyx?

Jag brinner för välmående, något som för mig innebär friluftsliv, motion och träning. En annan sak jag verkligen gillar att göra är att inspirera andra till att utvecklas och prestera mera. Hjälpa dem att ta nya friska steg mot ett gott liv enligt deras förutsättningar. Här i bloggen hoppas jag du hittar en drös inspiration för att utveckla dina egna förutsättningar.

Hör gärna av dig i något av inläggen eller skicka ett mail till: annika@friskasteg.se

Miss i planeringen

Att varaPosted by Annika 04 Apr, 2012 09:44

Jag är imponerad av dessa människor som är väldigt välplanerade och ibland försöker jag också. Moment 1 är givetvis att bestämma sig och därefter förbereda sig. Sagt och gjort, jag tog därför fram yogakläderna på kvällen så det blev naturligt att ta på dem direkt.

Mycket riktigt gick det bra att bara hoppa i dem, ta min obligatoriska lilla kopp espresso och sedan skulle jag köra! Grejen var att då projektet för resten av dagen var att såpa vårt fina trägolv började jag plocka undan lite medan espresson kokade. Hann även damma elementen vilket var fint för då hinner ju dammet lägga sig så jag kan damsuga upp det innan såpningen. Drack espresson med välbehag och njöt.

Kände att visst kan jag damsuga golvet också innan jag tränar. STOR MISS! Efter damsugningen var jag hungrig så jag var tvungen att äta något och då går det ju inte att yoga. Satte istället igång med skurningen och gjorde klart allt av bara farten. Kändes dock skönt att städa i träningskläder och jobbigt var det. Snyggt blev det också När jag var klar var jag för trött för att yoga men körde lite mjukhet och stretch innan jag hoppade in i duschen.

Så för att inte bli ledd på avvägar, bestäm dig!

1 – Boka en tid när du ska träna, skriv upp den som ”möte” eller ”frissan” eller vad som helst bara du markerar.

2 – Packa kläderna eller lägg fram dem om du tränar hemifrån redan på kvällen

3 – Kör korta och intensiva pass istället för långa så känns det som du hinner mer och får ändå ut lika bra träning.

4 – Skaffa en träningskompis så ni kan sporra varandra.

  • Comments(0)//www.friskasteg.se/#post52