FriskaSteg start

FriskaSteg start

Hälsa, Välmående & Glädje

Hälsa, att vara hälsosam & må bra, ska det vara vardagslyx?

Jag brinner för välmående, något som för mig innebär friluftsliv, motion och träning. En annan sak jag verkligen gillar att göra är att inspirera andra till att utvecklas och prestera mera. Hjälpa dem att ta nya friska steg mot ett gott liv enligt deras förutsättningar. Här i bloggen hoppas jag du hittar en drös inspiration för att utveckla dina egna förutsättningar.

Hör gärna av dig i något av inläggen eller skicka ett mail till: annika@friskasteg.se

Välkommen till Uppstart

TräningPosted by Annika 19 Apr, 2015 19:49

Vårsolen värmer och er i alla fall mig en massa energi. Hoppas den gör det samma för dig smiley ”Uppstart” är precis vad det låter som, en upp-start mot motion, mot att springa eller bara jogga. För den som redan har startat upp men ändå vill vara med i oss i ”Uppstart” så är det helt ok, du får bara själv tänka på att hålla DIN takt. Eftersom vi jobbar med tid och inte km eller hastighet så spelar det ju ingen roll hur van löpare man är. Står det ”snabb gång” eller ”lätt jogg” så är det ju DIN uppfattning och DIN kapacitet som gäller.

Tid är ofta en bristvara, eller rättare sagt, en organisations miss så därför håller vi oss till en dryg timma på det här passet och jag vill att du försöker få in ”Uppstart” i din vardag 3 gånger i veckan i 4 veckor, för så ofta kommer jag att lägga ut ett pass på FriskaSteg. Nu när kvällarna blir ljusare kan en möjlighet vara att tidigarelägga (?) middagen med en 20-30 min. Du kommer att märka att kvällen blir mycket längre! Andas nu inte ut och känn att ”Tre gånger är väl ingen träning” för varje dag ska du köra samma antal Burpees som det står i programmet att du ska göra efter din runda.

Och du, försök få in dessa tre dryga timmar i veckan + Burpeesarna varje dag i din vardag. Lovar att det kommer att bli en vana men inte förrän efter si så där två veckor. Och känn INTE dåligt samvete om du missar en eller två dag någon gång. Starta bara om där du var för det är bättre att genomföra träningen för sent än att lägga av.

Frågor? Hör av dig på FB eller här på bloggen. Och bjud gärna in andra i evenemanget.

Oj, har du inte FB? Ingen fara, sök bara på Facebook FriskaSteg så kommer du rätt och kan läsa infon men inte kommentera.

Så, på med skorna om du inte varit iväg och så sätter vi igång!



  • Comments(0)//www.friskasteg.se/#post238